Sunday, April 1, 2012

Kringloopvondsten

Gisteren hebben Vriend en ik even 
in de kringloopwinkel rond gesnuffeld. 
Eigenlijk omdat we tandwielen nodig hebben 
als decoratie bij een feestje, 
en je weet maar nooit of ze zoiets hebben. 
Maar ook omdat rondsnuffelen gewoon leuk is. 
Tandwielen vonden we niet, maar wel andere dingen.

 Zoals dit oude boekje
met nog oudere gedichten

Zulke dingen zijn ook leuk
juist door hun verleden.
Wat te zien is aan een ex libris

En aantekeningen in de kantlijn.
Er heeft iemand echt zitten lezen,
potlood in de aanslag.
Ik zie hem zo zitten, geweldig!

En dan was er nog dit kommetje.
Het was onduidelijk hoe duur het was,
De bewuste kringloop was dan ook een rommeltje.
Heb er uiteindelijk een euro voor betaald.
2,50 vond ik veel te duur
en toen ik dat niet deed
ging de prijs gelijk naar beneden.

Nou ja, dat kwam eigenlijk ook
omdat ik een beetje naar werd van de rommeligheid
En omdat ik door had,
Dat ze meer vroegen
Omdat ik hem aan het begin al gepakt had
En er dus de hele tijd al mee rond liep.
Ben gekke Betje niet.

1 comment:

  1. Wordt toch een keer naar leeuwarden komen zupsje, daar is een nette grote kringloop :D

    ReplyDelete