Monday, August 6, 2012

Fietsen maar!

Het afgelopen weekend was aardig druk. Vrijdagmiddag kwam mijn oudste broertje heel lief en gezellig helpen met klussen. En wat kan die hard werken zeg! Zaterdag hebben we ook nog een tijd geklust, om rond een uur of 4 bij een woonwinkel te kijken voor inspiratie. We hadden eigenlijk ook de kringloopwinkel er tegenover in willen lopen, maar die was tot 4 uur open, en dus al gesloten toen we kwart over 4 aan kwamen. In ieder geval, we hebben vast het een en ander gevonden in de woonwinkel, een leistenen kaasplank (kunnen we goed gebruiken, zeker die lieve kaaskop van me), en een leuk kapstokje die precies in de 'nis' tussen meterkast en voordeur past.

Daarna zijn we bij m'n tante langs geweest, die heeft een leuk rood leren bankje en een mooie ronde tafel over, en die mogen wij hebben. Moeten we wel even regelen dat we die in ons nieuwe huis krijgen, dus volgende week even lief m'n ouders aankijken voor de grote auto. 's Avonds gingen we bij opa langs, die was jarig, en gezellig in de tuin gezeten tot ik door een wesp geprikt werd. En nadat ik zondag toch te veel er op doorliep, kon ik vandaag met m'n been omhoog zitten, omdat er een grote rode dikke plek op zit. Veel gekoeld natuurlijk, en dat hielp gelukkig wel een beetje, maar toch...

Dan vandaag ons nieuwe bed gehaald, yayyyy! Voor 50 euro hebben we een mooie ombouw en goede lattenbodems, er hoeft nu alleen nog een eenpersoons matras bij en dan zijn we klaar voor het bed.

Morgen kan ik een fluitketeltje halen, waarna mijn waterkoker vast naar ons huisje gaat, zodat we daar ook aan de thee kunnen. Morgenavond kan ik een 'nieuwe' tweedehands fiets halen. De oude liet ik even nakijken bij de fietsenmaker, omdat de versnellingen niet goed liepen en mijn band steeds zo snel zacht was. Die band is poreus en er zou een nieuwe achterband op moeten, dat was nog te overzien, maar de tandwielen van mijn versnelling waren hardstikke versleten. Die nieuwe fiets gaat 40 euro minder kosten dan de reparatie zou zijn... er werd me dan ook afgeraden die uit te laten voeren; nee zeg, het zou bijna net zo duur worden als mijn fiets nieuw gekost heeft! Best jammer, aan de andere kant, als ik kijk wat ik ermee gedaan heb valt het best mee. Een paar maanden naar m'n werk gefietst, toen ik dat werk niet meer had een paar maanden tijdschriften ermee rond gebracht, van de winter nog post gereden ermee, dus ik heb hem er best uit. Al hoop ik dat de nieuwe wel wat langer mee gaat, maar dat denk ik wel. Fietsen zal alleen moeilijk worden, dus we gaan proberen hem in de Alto van Vriend te passen. Spannend!

1 comment:

  1. Dat gaat dus steeds mooier worden in jullie nieuwe nestje.
    Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat,dus laat maar komen die foto's.

    Groetjes Ans

    ReplyDelete