Saturday, October 13, 2012

Sokken breien II

Mijn eerste sok schiet aardig op, de hiel (waar ik zo bang voor was) heb ik al af! Dus nu alleen nog de voet af maken en wat minderen voor de tenen, en ik kan in ieder geval al op 1 zelf gebreide sok hinkelen. Dan natuurlijk de andere nog, maar dat mag de pret niet drukken!

Ondertussen zitten we lekker aan de vanille-koffie. De koffie met rare smaakjes was deze week in de bonus, en die smaakjes wilden we al een tijd graag een keer proberen. Maar om het nou zomaar te kopen, en de eerdere weken hadden we ons hele budget ook nodig voor onze voorraden, die na de verhuizing natuurlijk aardig op nul stonden. Deze week hielden we over, zelf met wat dingen voor volgende week, zoals eten voor morgenavond en houdbare melk voor de pannenkoeken later, er al bij - en voor ook nog een keer komende week lekkere restjes in de vriezer. Dus voor de komende weken of zelfs maanden hebben we genoeg lekkere smaakjes koffie. Want zo hard gaan de pads bij ons nou ook weer niet, zeker als ik de hele dag thuis ben zet ik gewoon een pot koffie en die gaat in de thermoskan, en voor 's ochtends als de koffie sneller klaar moet zijn, zijn er natuurlijk de veel goedkopere hema-pads.
Zo beginnen we toch steeds meer de lol in te zien van op aanbiedingen letten en zo hier, ik tenminste wel. Want als je op het ene standaard minder uitgeeft, heb je ook een keer geld over voor wat extra's zoals die pads, of een keer iets anders lekkers.

3 comments:

  1. Niet alleen jij hebt er steeds meer lol in lief, ik ook, al ben ik het wel nog van je aan het leren, maar volgens mij niet slecht!

    ReplyDelete
  2. Heerlijk hé en lek zelf sokken breien , ik heb al menig paar gebreid en ook kado gedaan. Wij gebruiken een coffeeduck voor de senseo , daat is een hervulbare coffeepad De aanschaf is duurder dan senseopads maar in gebruik voordeliger ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een coffeeduck hebben wij ook, en gebruiken we inderdaad ook wel eens. Al moet ik toegeven dat we de senseo alleen voor een 'snel kopje' 's ochtends gebruiken, en dan is de duck eigenlijk net zo veel werk als een pot 'gewone' koffie zetten.

      Delete