Monday, April 22, 2013

Knopen doorhakken

Knopen kunnen leuke dingen zijn, daar niet van. Zonder knopen geen leuke haak- brei- en andere knutselwerkjes. Maar sommige knopen zijn niet handig, de 'wat ga ik doen-knoop' bijvoorbeeld.

Afgelopen weekend ben ik lekker met leuke dingen bezig geweest, maar ondertussen zijn er in de aanloop naar het weekend toe en zo ook wat knopen doorgehakt. Zo heb ik me aangemeld voor een cursus tot budgetcoach bij de NHA - het is een cursus van een jaar ongeveer, en dan heb ik in dat jaar tijd om rustig verder te kijken zonder dat ik voor mijn gevoel 'stil sta' wat leren betreft. En er wordt in die cursus ook aandacht besteed aan het hebben van een eigen bedrijf, wat ook handig is voor die andere knoop die ik heb doorgehakt.

Zoals ik vrijdag al blogde: met een beetje hulp.nl van mijn vriend ben ik gaan kijken naar een webshop die zich wat meer op Nederland richt. Deze combineer ik met Etsy, want ik vind het ergens ook wel lekker om daar tips en teams etc. vandaan te blijven hebben - ik merk dat ik bij die Nederland-gerichte site die ondersteuning mis. Voorlopig heb ik de gratis versie, maar ik wil het wat serieuzer aan gaan pakken. Als ik namelijk kijk waar ik verder goed in ben, en naar het werkgebied waar ik gezien mijn cv in zou moeten zoeken - administratie - daar is erg weinig werk in te vinden. Als ik ga blijven hopen dat ik daar snel werk in vind, dan wordt dat niets. Ik heb nét te weinig ervaring om daar goed aan het werk te komen, zeker als je ziet hoe veel mensen er werk in zoeken. Aan de andere kant heb ik teveel ervaring daarin, en ben ik te hoog opgeleid, om bijvoorbeeld werk in een winkel te vinden. Dat heb ik ook geprobeerd, met afwijzingen 'dat ze geen functie hebben die aan mijn profiel voldoet' als gevolg. En met het idee dat ik gewoon wil werken, dan maar zelf werk maken, toch? Ik heb ook een inschrijving bij de KvK geregeld (dat is tegenwoordig blijkbaar gratis, sinds 1 januari, yayyy!), en ben aan het uitzoeken hoe het zit met belasting. Waarschijnlijk kan ik als ik iets verdien het voorlopig opgeven als overige inkomsten. Moet ik natuurlijk wel uitkijken dat ik een deel apart zet. Spannend!

No comments:

Post a Comment