Tuesday, February 12, 2013

Carnaval in Oeteldonk

Mijn schat heeft in Maastricht gestudeerd, en wat Brabantse vrienden. Vorig jaar toen we begin januari net samen waren, kreeg ik dus al te horen dat hij gewend was carnaval te vieren. Nou ja, eigenlijk daarvoor al, toen we nog vooral veel heen en weer mailden, kreeg ik een foto met de vraag hoe ik hem in zijn hondenpak vond. Awwwwww schattig!

Op de een of andere manier kwam het er vorig jaar niet van, maar hij wilde wel graag een keer carnaval met mij vieren. Ehm... tja, ik heb daar niets mee dus. Maar omdat hij het zo leuk vindt, en ik vind dat ik dan in ieder geval moet weten wat het is (en, toegegeven, een deel van mijn 'ik heb er niets mee' was ook omdat ik nooit een reden had om te gaan, of iemand om mee te gaan) gingen we gisteren samen naar Oeteldonk voor de optocht. Hij in zijn hondenpak, ik had een leuke jurk met bloemetjes tevoorschijn getoverd. Voor de warmte daar een panty, legging, kniekousen en shirt onder, een jasje over en natuurlijk mijn winterjas. Het (metalen) maskertje dat ik erbij had moest op een gegeven moment maar af met die kou.

Eerlijk is eerlijk, het was enorm gezellig. Dat de trein al vol zat met verklede mensen was leuk, iedereen praatte en lachte met iedereen, de muziek was lekker vrolijk. Om warm te blijven heb ik nog even rondgehupst op de muziek met Tigger die ook mee was (niemand die daar raar op kijkt van zoiets, wat erg leuk is). De optocht duurde wel een tijd - dat lag niet aan ons, las ik hier op zoek naar foto's - en niet gewend aan die drukte en muziek en tienduizendmiljoenmiljard ;-) indrukken was ik op een gegeven moment gewoon te gaar. Ik trok het niet meer. Gelukkig waren we met z'n tweeën, want we gingen door mij dus weg voordat de optocht er zelfs maar was. Erg jammer, ik had het best willen zien, maar op het station stonden de tranen al hoog van vermoeidheid - dat heb ik toch al snel, maar het is voor mij wel een teken dat ik op zo'n moment niet door moet willen gaan. Volgend jaar laat ik Jos weer gewoon met zijn vrienden carnaval vieren, dan kan hij lekker wat langer blijven.

1 comment:

  1. Wel leuk dat je het geprobeerd heb, want ja anders weet je niet echt wat het is. Ik ken carnaval vanuit mijn jeugd , maar vier het al een aantal jaar niet meer.

    Dit vind ik wel een goede oplossing, ls de een er wel iets mee heeft en de ander niet. Hopelijk voel je vandaag wat beter.

    ReplyDelete