Tuesday, February 26, 2013

Waar zou ik geen geld aan uitgeven?

Ik las het vooral hier: het 'waar zou ik geen geld aan uitgeven'? Daar moest ik toch even over nadenken. Hoewel ik een stuk bewuster ben van wat ik in mijn mond stop bijvoorbeeld - en met een vriend die van koken en proberen met kruiden ipv zout te gebruiken houdt wordt dat al makkelijker - is er genoeg waar ik een tijd minder bewust mee omging. En ik heb nog zo veel wasmiddel en douchegel liggen, dat roepen 'dat koop ik niet' wel erg makkelijk is - al twijfelde ik al eerder of ik niet wilde kijken naar andere dingen ipv deo, zoals in het gelinkte blogje ook al een idee gegeven werd.

Maar dan nog, zijn er natuurlijk dingen waar ik echt geen geld aan uit ga geven.


  • Crocs
Ik heb een tijdlang een paar gehad, gekregen van mijn ex, en blegh wat lopen die dingen naar! Uggs hetzelfde trouwens, ik vind het net pantoffels - maar ik heb dan wel weer een paar nep-gebreide-uggs als pantoffels staan, en die zitten dan weer erg lekker. Ik zou ze alleen nooit als schoenen dragen.

  • Een echte kerstboom
Ergens anders, hier, hadden ze het over een nepperd die ze nooit zouden kopen, maar met mijn hooikoorts komt juist een echte er niet in - dan loop ik al die tijd dat hij er staat met barstende koppijn rond, nee dank je!

  • Kleding die ik zelf niet mooi vind
Vroeger als tiener werd ik gothic omdat ik die jurken zo mooi vond, maar ik heb maar één zo'n jurk gehad, die niet eens echt lekker zat. Verder liep ik in wijde broeken, zwarte mannenshirts en bandshirts, etc. Ik had ook wel mooie kleding achteraf, maar als ik zie wat ik droeg toen ik begin twintig was... was ik vooral bezig mezelf te verstoppen in kleding of zo. Later werd dat niet veel beter, droeg ik bijvoorbeeld shirts en truien van mijn ex, of dingen die wat kleur betreft echt niet bij mij pasten. Hij kreeg het dan wel weer voor elkaar uiteindelijk dat ik een keer een rokje aantrok, en dat in combinatie met een stage op een wat strenger christelijke school waar ik alleen rokken mocht dragen... merkte ik dat het meisje-meisje in mij naar boven kwam. Ik heb nu een paar leuke jurkjes, en wat meer kleding die ik zelf echt leuk vind, nette kleding... Ik doe niet meer aan 'hoe lomper hoe beter', al heb ik nog wel lekker wat spijkerbroeken liggen hoor. Maar die combineer ik dan wel met wat moois. Kopen met beleid begin ik nu ook te leren - ik heb wat kleding dat na een paar jaar nog steeds mooi is (net die paar kledingstukken die ik op de een of andere manier wel goed gekocht heb dus), en wat kleding dat ik deze winter bij de H.ema kocht. Denk: een jurkje en een shirt die na een paar keer dragen al flink pluizen, een ander shirt waar na één keer dragen al een gat ergens in zit, nog een shirt waar na twee keer dragen een naad van losraakte - die ik gelukkig wel zelf kon repareren... Dus ik wil toch liever wat meer uitgeven dan dat ik weer daar iets koop. Hopelijk is dat voorlopig niet nodig, ik heb afgelopen week weer het een en ander gekocht bij een outlet die tijdelijk in Utrecht zit, van dezelfde keten waar ik die twee goede kledingstukken vandaan heb, voor dezelfde prijs waar ik anders één van die kledingstukken voor zou kopen, dus voorlopig kan ik weer vooruit.
Het voelt en valt al anders... erg fijn, en ik voel me er mooi in! Dat is erg fijn als je lang onzeker over je uiterlijk bent geweest (en nog wel eens bent). Dus: foute kleding komt er hier niet meer in!

No comments:

Post a Comment