Thursday, February 14, 2013

Valentijnsdag - en dag 7

Jos heeft bedacht dat hij, heel lief, uitgebreid voor me gaat koken omdat het valentijnsdag is. Is hij geen schat? Ennuh... dat soort dingen zijn, vind ik, veel en veel leuker dan een kaartje, of een plastic hart-achtig cadeautje of zo.

Dan weer over op de orde van de dag, en de volgende vraag. Waar zit je momenteel het meeste mee?

Vergeleken met een paar maanden terug zijn dat over het algemeen relatief kleine dingen. Het toch wat spannend vinden van veranderingen die gaan komen, is lang niet zo vervelend als weten dat je iets moet veranderen, maar niet weten wat en hoe.

Waar ik denk ik het meest mee zit... is dat afgelopen week een oudoom van me is overleden. De tweede broer van mijn oma die overleed, in een paar maanden tijd - en ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet verwacht had. Ik wist niet dat er iets met hem aan de hand was, tot een week eerder zijn dochter op facebook zette dat ze hem uit het ziekenhuis gingen halen. Daar kwamen al snel reacties op dat mensen hoopten dat hij snel weer de oude was - en ik dacht nog met mijn suffe hoofd: als ze hem naar huis laten gaan zal het vast wel goed komen. Een week later hoorde mijn broertje op zijn werk dat zij (ze hebben dezelfde werkgever) niet zou komen, want haar vader was overleden. En ik merk dat ik het mezelf een beetje verwijt, dat ik niet eerder vroeg wat er aan de hand was, al was het contact dat ik zelf met hem had erg weinig. Ik begin ineens door te krijgen dat mijn opa en oma, die toch relatief gezien best een jonge opa en oma zijn, ouder beginnen te worden...

No comments:

Post a Comment